Ylirasitustila

Hellurei pitkästä aikaa. Hiljaiselon syy on hyvin yksinkertainen, ylikunto ja unettomuus. Toisin sanoen unettomuudesta johtuva ylirasitustila.

Miten niin itsestään selvä asia kuin nukkuminen voi olla niin älyttömän vaikeaa? Miten ihmisen perustarve voi olla niin vaikea saavuttaa? Tuntuu kuin olisin villipeto joka saalistaa yötä päivää ruokaa, toisinaan onni suosii ja toisinaan taas ei. Mä en ole mielestäni kovin kateellinen ihminen, lähipiirissä juhlitaan uutta työpaikkaa, ostetaan hieno talo, matkustellaan tai skoolataan lottovoittoa, ei en tunne minkäänlaista kateutta kyseisiä asioita kohtaan, mutta tunnen hyvin suurta kateutta nukkuvia ihmisiä kohtaan. Unelmoin joka ilta siitä, että saisin aamulla nousta pirteänä ja levänneenä uuteen päivään, pelkään joka ilta nukkumaan menoa ja sitä, että miten selviän seuraavan päivän haasteista. Ärsyynnyn hyvin helposti ihmisten turhanpäiväiseen valittamiseen ja voivotteluun, tekisi mieleni huutaa ääneen, että ”Minä voisin koska hyvänsä vaihtaa sun selluliittijalat mun unettomuuteen tai voisin minä hetkenä hyvänsä vaihtaa unettomuuteni kiukutteleviin lapsiisi”.

Pidin taukoa kaikesta liikkumisesta 2 viikkoa, salista 3 viikkoa ja voimailusta 4 viikkoa. Lepopulssi laski hienosti normaalille tasolle ja unikin on tullut monena yönä. Salille ei ollut oikeastaan yhtään ikävä, koska olin asennoitunut usean viikon taukoon.

Tänään tein venäläistyyppisen jalkakyykky reenin ja koitinpa kyykky maksimiakin. Penkkiohjelmana mulla on ollut ”ryssä” ohjelma, jossa painot lasketaan prosentteina maksimista. Samaa metodia on sovellettu kyykkyyn.

Tältä näyttää tämänpäiväinen reeni:

Maksimi 105kg

8x3x 67,5kg, 2x2x 72,5kg, 1x 85kg

Viimeiseen toistoon laitoin varmistusraudat. Alhaalle mennessä tanko hipaisi varmistusrautoihin ja keskittymiseni herpaantui ja tanko jäi siihen. Vähän jäi kaivelemaan, mutta josko seuraava reeni sitten menisi paremmin.

Kyykkymaksimin jälkeen oli tietenkin pakko laskea voimannoston yhteistulos, joka nyt 297kg: Penkki 82kg, veto 110kg, kyykky 105kg. Tästä on hyvä jatkaa voimien lisäämistä ja tekniikan hiomista. Josko joskus sitten…

Keskiviikkona on ohjattu reeni, toivon saavani vinkkejä oikeaan kyykkytekniikkaan ja kovaa settiä kintuille :)