Kyykyn apuliike

Moro jokaiselle hiipparille!

Tänään oli maastanoston treeni aamulla. Aika tahmeaa oli, rauta painoi enemmän kuin muija, joten paljon painoi ;). En tiedä johtuiko tahmeus aamutreenistä vai lomamoodista vai mistä, mutta ei ollut semmoinen ”vahva” olo. Seurasta ei ainakaan ollut kiinni ;).Voimailu on siitä merkillinen laji, että se liekki ja pikku raivo pitää olla päällä hyvissä ajoin. Treeni pitää käydä mielessä läpi monta kertaa ennen treeniä ja mennä sillä asenteella, että ”*ittu mä voitan ton raudan, eikä se mua”. Jos salille mennään vähän kiireellä, juorutaan ensimmäinen vartti ja nautitaan Fitnesslehden antimista, niin aivan turha aloittaakaan. Ei ne isot äijätkään toisiaan turhaan läpsi ennen suoritusta, vähemmästäkin nousee kiukku kun toinen vetelee ympäri korvia. Kun mä koitan ennätyksiä, mä pyydän jonkun huutamaan (=lue kannustamaan) siihen mun viereen. Viimeksi maastanoston ennätyksessä vieressä huutavan punapään ansiosta nousi 125kg.

Kyykky, tuo ihana, vaikea voimaliike, johon olen aivan koukussa. Viime sunnuntain kyykkyreeni meni todella hyvin, se meni perille ja tuntui hyvältä. Sain uuden reeniohjelman, jossa kyykyn apuliikkeinä mm. kumilenkein kevennetty kyykky. Eli *elvetisti rautaa, kunnon vastuskuminauhat ja kyykkäämään.

120kg kumilenkki

Kuminauhat ottavat kiinni hyvissä ajoin ennen loppuhuipennusta ja keventävät reilusti painoja. Kuvassa 120kg, jolla tuli helppo 3×6.

Sarjapainot kasvavat tasaiseen tahtiin. Uuden treeniohjelman korkkasi kyykky 5x8x 80kg. Videolla viimeisen sarjan kyykyt. Vähän alkaa jo painaa ja laskutkin taisi mennä sekaisin. Ei mulla nyt muuta, moro!