Tiian ja Jukan Hiit treeni

Edellisessä esittelytekstissä kerroin, että olen huono pysymään paikallani. Kiireinen elämäntyyli ja deadlinet pitävät mut virkeänä ja mielialan korkealla. Kellon kanssa kilpaa juokseminen kiristää toisinaan nutturaa, mutta tuo mielihyvää ja onnistumisen kokemuksia. Kerroin myös, että opiskelen töiden ja oman tavoitteellisen treenaamisen lisäksi liikunnan ohjaajaksi Eerikkilän urheiluopistolla. Valitsin yhdeksi opintokokonaisuudeksi yksilöllisen liikunnan ohjaamisen eli tutummin Personal Trainer. Mulla on tällä hetkellä 3 harjoitusasiakasta.

Hieman lisätietoja: Tiia ja Jukka ovat naimisissa oleva pariskunta. Heidän päällimmäinen tavoitteensa on elintasokilojen häviäminen rungon ympäriltä, vireystilan koheneminen ja yleisesti arjessa jaksaminen. Heillä on pieni lapsi, joka varmasti omalta osaltaan pitää vanhemmat liikkeessä. Tiia on holisoitunut suklaaseen, josta nyt koitamme päästä eroon. Tiia kertoi, että aikaisemmin yhden päivän aikana saattoi hyvin mennä koko sulkaalevy toisinaan kaksi. Jukan herkkuja ovat lihapiirakat, joista sanoikin olevan vaikein luopua. Neljä viikkoa on valmennusta takana ja yhtään suklaanpalaa tai lihapiirakkaa ei ole pariskunnan ruokalistalta löytynyt, hienoa. Paino on lähtenyt molemmilla sievään laskuun. Tiian ruokaohjelmaa tullaan kiristämään pikku hiljaa, jotta päästään tavoitteeseen.

Tänään Jukan syntymäpäivän kunniaksi päätin vetää heille kevyen HIIT treenin. Treeni suoritettiin kuntosalilla. Liikkeet tehtiin vuorotellen niin, että toinen huilasi kun toinen jumppasi. Jokaiseen liikkeeseen oli varattu 30 sekuntia, vatsat ja burpeet ilman kelloa 10 toistoa. Ensin hyvät lämmittelyt ja tekniikat kuntoon. Liikkeet olivat:

– 6-8kg pallon heitto ja kyykky

– Kahvakuulaheilautus

– Pystypunnerrus käsipainoilla+ kyykky

– Tanko rinnalle ja työntö ylös

– Kuntopyörä seisten

– Vatsat istumaan nousten lisäpainolla

– Burpee käsipainoin ilman hyppyä, rinta lattiaan

Kierroksia 3, kierrosten välissä 2min taukoa.

Yhteensä treeniin meni 50min, joka sisälsi alkulämmöt, tekniikat, treenin läpikäymisen ja tauot. Itse treeniin saimme kulumaan noin 30min. Kaloreitakin saatiin kulutettua usemman sataa.

WP_20150412_006 WP_20150412_008 WP_20150412_009 WP_20150412_020 WP_20150412_022 WP_20150412_010 WP_20150412_014

WP_20150412_024
Rankasta treenistä huolimatta hymy herkässä.

Aivan ällisyttävän hyvin Jukka ja Tiia tsemppasivat loppuun asti. Voin kertoa, että kokeneemmallekin jumppaajalle kyseinen treeni on jokseenkin haastava. Tiia kertoo treenin jälkeisiä tunnelmia: ”Treeni tuntu treeniltä  jalat hellänä tällä hetkellä…